În 2019, Facebook a ajuns la noi recorduri în ce privește numărul de utilizatori. Platforma are zilnic 1.56 miliarde de utilizatori activi.
Cifrele sunt destul de impresionante și în cazul României. Avem peste 10 milioane de oameni prezenți pe Facebook și 3.8 milioane pe Instagram. Asta înseamnă că orice afacere ai avea, audiența ta poate fi găsită în rețeaua Facebook.
Până aici, doar vești bune pentru antreprenori, dar explozia Facebook are și o parte negativă.
La nivel global, peste 6 milioane de afaceri fac publicitate pe Facebook. Toate acestea concurează între ele pentru același lucru, atenția consumatorului.
Deoarece partea publicitară a platformei Facebook funcționează ca o licitație, creșterea competiției înseamnă în mod direct costuri de publicitate mai mari. Adaugă și scandaluri precum Cambridge Analytica în mix, iar dinamica se schimbă de la lună la lună.
Dacă ești proprietarul uneia dintre 6 milioane de afaceri care folosește platforma Facebook pentru a-și face publicitate, sau reprezinți, ca specialist, una dintre aceste afaceri, obiectivul tău este să folosești la maximum potențialul reclamelor Facebook pentru a ajunge la obiectivele tale cu un cost cât mai redus.
Ce legătură au toate acestea cu Business Managerul Facebook?
Din păcate, multă lume nu ajunge la rezultatele dorite prin reclamele Facebook deoarece nu stăpânește suficient platforma și conceptele de marketing din spatele acestor reclame.
Un video step-by-step de 5 minute este suficient ca să îți poți seta prima ta reclamă. Probabil cunoști deja butonul Boost post și ai văzut de mai multe ori sugestiile Facebook de a da boost unei postări care “a funcționat mai bine ca 95% din restul postărilor”.
Dar acest buton este, de obicei, cea mai scurtă cale de a-i face o mică donație lui Zuckerberg.
Deși este cea mai rapidă metodă de promovare, Boost Post îți oferă un control foarte limitat și nu îți permite să beneficiezi de tot ce îți pune la dispoziție platforma. Pe scurt, pornești din start cu un handicap și nu primești returul meritat pentru bugetul investit. Alternativa este folosirea corecta a platformei Facebook ads prin Business Manager.
Ce este Facebook Business Manager?
Acesta este un mod centralizat de a controla partea de business a platformei Facebook, care îți pune la dispoziție o mulțime de unelte practice. Sub un cont principal poți aduna mai multe pagini de Facebook și Instagram, împreună cu conturile de advertoriale asociate acestora, uneltele de tracking (pixels) de pe site-urile deținute și cataloage de produse.
Pe lângă avantajele ce țin de control, notificări, managementul paginilor, analize și rapoarte, cea mai importantă funcție a Facebook Business Manager este administrarea reclamelor prin Ads Managerul integrat.
Dacă faci reclame pe Facebook doar folosind butonul Boost Post, pe termen lung, cel puțin 30% din investiție se pierde automat din faptul că nu îți crești corespunzător bunurile digitale. Mai mult, îți va fi imposibil să aplici o strategie cu randament crescut.
Fără Facebook Pixel și audiențe create corespunzător, nu vei putea înregistra acțiunile făcute de vizitatori pe site-ul tău. Asta înseamnă că vei putea afișa reclame de tip retargeting doar persoanelor care ți-au dat like la pagina de Facebook. În rest, vei targeta doar bazat pe interese, zone geografice și vârstă.
Pentru a beneficia la maximum de algoritmul Facebook ads și pentru a scoate cel mai bun retur al investiției, este vital să setezi toate audiențele relevante în Business Manager: vizitatori pe site, vizitatori pe pagina x, persoane cu produse adăugate în coș, clienți, etc. și să le folosești (să le incluzi sau să le excluzi) atunci când afișezi reclame.
Astfel vei putea afișa reclame potrivite pentru fiecare etapă din călătoria clientului pe site-ul tău.
Returul investiției în reclame (ROAS) poate fi de zeci de ori mai mare dacă îi permiți algoritmului să învețe mai multe despre clientul tău ideal și dacă folosești corect retargetingul (afișarea reclamelor unei audiențe care a interacționat sub o formă sau alta cu brandul tău).
Uite un exemplu de retur al investiției pe o campanie de retargeting făcută corect și la un moment oportun. Returul mediu pentru acest cont este între 5 și 10x, iar această campanie a adus vânzări de 100 ori mai mari decât bugetul investit.
Leave A Comment