Cu siguranță ai auzit în ultimii ani sute de știri legate de magazine fizice care s-au închis. “Lumea preferă să cumpere online, generațiile tinere nu se mai duc la magazinele care nu sunt în Mall”

Acest trend este real și în plină creștere. Totuși, ce nu menționează știrile este că majoritatea magazinelor online din ziua de azi nu au succes.

De ce?

Pentru că mulți antreprenori încă au o mentalitate care aducea vânzări acum 10 ani. “Îmi fac un site și încarc cât mai multe produse, ca să aibă clientul de unde alege. Dacă site-ul arată bine și le zic că am produse de calitate, banii vor curge”.

În ziua de azi nu ai cum să concurezi cu magazine precum Amazon, Aliexpress, eMag, sau magazinele de top din nișe mai specializate, dacă nu ești dispus să oferi clientului mai mult decât o simplă tranzacție.

Ce înseamnă asta?

Pe scurt,să prioritizezi serviciul clienți, să creezi un brand cu care publicul țintă să se poată identifica, să comunici constant cu clienții și potențialii clienți și să le aduci valoare și prin informații, ghiduri și alte elemente relevante, nu doar prin produse.

Clientul nu este stăpânul tău, dar el nu este nici un fraier pe care îl păcălești astfel încât să cumpere orice. Social media și expunerea digitală sunt arme cu două tăișuri. Poți ajunge mult mai ușor la publicul țintă, dar așteptările sunt mult mai mari, iar greșelile și abuzurile sunt pedepsite aspru de către comunitate.

Tratează-ți clienții ca pe niște prieteni. Dacă nu ai folosi tu produsele pe care le ai în magazin, sau nu le-ai recomanda prietenilor, de ce ai vrea să le vinzi străinilor?

Dacă îți dezvolți aceste valori fundamentale și îți adaptezi mentalitatea la contextul erei digitale, restul sunt doar strategii de marketing.

De ce îmi permit să dau aceste sfaturi?

Pentru că am lucrat pe zeci de proiecte de e-commerce și am generat, împreună cu colegii mei, vânzări de peste un milion de euro pentru clienții noștri. Dintre antreprenorii cu care am colaborat, cele mai bune rezultate le-au avut cei care și-au asumat valorile menționate mai sus pentru brandurile lor.

Mai mult, am aplicat strategiile dezvoltate în ultimii ani și pentru proiecte proprii. Astfel am reușit să creștem magazinul online Viața Verde Viu de la 0 la 230.000 RON în doar 5 luni, cu un buget relativ mic.

 

Pentru a afla mai multe despre acțiunile punctuale și uneltele care pot aduce vânzări și profit magazinului tău online în 2020, programează-ți o sesiune gratuită de strategie Black Goat Media!